keskiviikko 5. lokakuuta 2011

Koulu

Koulua on nyt sitten käyty sellaiset 6 viikkoa. Aika on mennyt niin nopeasti! Olen siis oppinut että jokaisesta päivästä pitää nauttia. :) Amerikkalainen koulu on niin erilainen kuin Suomen. Mulla on joka viikko pistareita ja kokeita. Tosin hyvä puoli on se että niistä kerrotaan etukäteen (1-2päivää) ja koealueet eivät ole suuria. Omalla tavallani pidän täällä olemisesta etten halua tulla takaisin tylsään Suomen koulumaailmaan. Olen kyllä hyvin kyllästynyt siihen että joissain oppiaineissa minun pitää vielä käyttää sanakirjaa vaikean sanaston takia ja sen takia olen hidas tekemään tehtäviä, mutta onneksi ihanat ystäväni auttavat minua.
  Uusia kavereita olen saanut paljon :) ja heistä on tullut minulle hyvin tärkeitä ystäviä. Tässä on käyty myös läpi nyt jalkapallo pelit ja koulun pep rally, joka oli sellainen puolitunita kestävä tilaisuus jossa kannustettiin koulun jalkapallojoukkuetta voittoon.
  Alaskan matkan takia minulla on ollut paljon kiireitä opiskeluissa, koska oli niin paljon noita kokeita ja pistareita tekemättä tuolta loma-ajalta ja uudet pukkasivat samaan aikaan päälle. Mutta minä selvisin! Ja hyvä puoli näissä koe systeemeissä on se että uusinta koe on oikeastaan sama kuin alkuperäinen. Tähän mennessä olen joutunut kerran uusimaan yhden matematiikan kokeeni. ;) No laitan tähän alle nyt numerot mitä sitten sain oppiaineistani:
Theatre 98
Astronomy 86
Psychology 91
Algebra2 80
Dance 96
U.S History 82
English 85

Tästä sitten lähdetään kohti uutta "jaksoa".

5 kommenttia:

  1. Mukavaa luettavaa. Hyvä Nelli.

    VastaaPoista
  2. Hei Nelli,

    Kiitos kirjoituksestasi - sitä oli jälleen kiva lukea.

    Olet kuvannut amerikkalaista kouluasi monisanaisesti ja hauskastikin. Oli mukavaa lukea ajatuksiasi koululaitostemme eroavaisuuksista. Tapasin Äitisi eilen ja hän mainitsi blogistasi. Toivottavasti et pahastu, etten ollut muistanut sitä muuten lukea.

    Voi taas hyvin! Take care! - niin kuin amerikkalaiset sanovat!

    Kirsti-täti

    VastaaPoista
  3. Hei vielä,

    Kirjoittamasi kouluarvosanat eivät oikein "auenneet", koska emme voi täällä tietää, mikä on maksimipistemäärä.

    K.

    VastaaPoista
  4. Hei Kirsti-täti!
    Mukavaettä tykkäsit lukea. Minulla on ollut ihan hirveästi kiireitä, joten blogin kirjoittaminen ja muutenkin koneella oleminen ovat jääneet vähäiselle.

    Maksimipistemäärä on 100 ja meidän pitää saada 70 pistettä että pääsemme kokeet ja sitä myöten kurssit läpi. Kokeita ja pistareita on aika paljon ja ne yhdessä muodostavat nuo pistemäärät mitä olen saanut. Tämä kouluelämä täällä on aika erilaista mutta minä pidän ehkä tästä paremmin kuin suomalaisesta.

    Voikaa hyvin siellä! :)

    VastaaPoista
  5. Hei Nelli,

    Voi miten kiva kuulla Sinusta - kiitos! Sinulla on mukavaa siellä. Olet kotiutunut hyvin ja koulukin sujuu varsin mallikkaasti. Hauskoja hetkiä ja kaikkea hyvää!

    Kirsti-täti

    VastaaPoista